Wednesday, January 17, 2018

Sesuatu yang lebih dalam.

Rasaku bukan sekadar "aku mencintaimu."
Rinduku bukan sepintas "cepatlah pulang,"
Pun peduliku tidak sebatas "baik-baik disana, ya?"

Ada yang lebih dalam dari itu. Perihal rasa yang kupendam, yang tak mampu terucap oleh kata, namun mampu dirasakan oleh hati.

Kita memang bukan sekadar untaian kata penuh romansa—kita hanyalah sebuah afeksi yang nyata. Dimana aku dan kamu bukan sekadar ikatan belaka namun lebih dalam dari itu.

Aku memang tidak pandai mengucapkan—seberapa penting kamu untukku. Namun, cukuplah tubuhku menunjukkannya padamu dan biarkan Tuhan yang tahu bagaimana aku menghabiskan sepertiga malamku mengucap namamu dalam sujudku.

   —199x
    "Aku mencintaimu lebih dari sekadar kata yang terucap."

No comments:

Post a Comment